lördag 4 februari 2012

Nya jaktmarker

Förra helgen var jag i Jönköping och hälsade på familj och vänner. Med pappa som chaufför besökte jag nog också de flesta loppisarna i stan. På Erikshjälpen, precis när jag egentligen hade gett upp, hittade jag två djupa tallrikar i Marianne Westmans serie Picnic från Rörstrand för 50 kr st. Det tycker jag är ett fynd!

På Bikupan hittade jag den här söta kaffekannan från Kockums för 40 kronor. Den var i jättefint skick, kan knappast vara använd.
Det var riktigt kul med nya ställen att leta fynd på. Visar snart mer, både mina och pappas: Jag är inte den enda fyndletaren i familjen!

3 kommentarer:

  1. Oj vilka fynd, Picknicktallrikar för 50 kr styck!! De är så fina! :)
    Och kul att loppisfyndandet gått i arv, jag är också uppvuxen på loppisar och brukar gå på loppisjakt med mamma när vi ses. :)

    SvaraRadera
  2. Kul med Kaffepannan , jag har två exakt likadana en hemma och en i stugan och dom används varje gång kaffesuget sätter in :)

    SvaraRadera