lördag 24 mars 2012

Något trasigt och något helt

Det är alltid lika kul när det är dags att öppna paketen med fynden från Tradera. Jag har nog alltid haft tur och aldrig fått något som är trasigt. Till den här gången då. Hade köpt ett litet fat av Anna-Lisa Thomson från Uppsala Ekeby. Tyvärr var fatet trasigt. Jag har försökt limma och laga men tyvärr syns det ändå. Men jag har placerat det i ett skumt hörn av lägenheten så ser man inte skadan allt för väl. Jag tycker ändå att fatet är fint. Anna-Lisa Thomsons är en ny favorit. Än så länge har jag bara det här lilla fatet men har sett massor med fina saker i både böcker och på retrobloggar. Så jag hoppas det blir fler fynd. Och då hela fynd så klart!

Den här lilla sockerskålen var dock hel och jättefin, jag tror aldrig den har varit använd. Jag fortsätter att samla delar i Rörstrands serie Irene. Socker är ju inte så många som använder i kaffet eller teet nu för tiden men den här skålen var för söt för att jag skulle kunna låta bli den.

1 kommentar:

  1. Små skålar med lock kan man aldrig ha för många av - perfekta till smycken, knappar, godis, nötter, knappnålar, mynt och allt möjligt småplock! :)

    Verkligen synd på det lilla fatet, det har väl tyvärr hänt de flesta av oss att något man köpt på Tradera inte klarat frakten. Lika tråkigt varje gång!
    Men skönt att du ger fatet en chans ändå och inte kastar det. (Jag har ett likadant i ljusgrön glasyr.)

    SvaraRadera