onsdag 29 maj 2013

Vaser

 
Lovade att jag skulle visa fler fynd från min Skåneresa. De här två vaserna såg jag redan på Antikmässan i Stockholm men då var de lite för dyra. Så gissa om jag blev glad när jag såg dessa i en retroaffär någonstans i Skåne. Jag slog till direkt och nu pryder de sin plats i stringhyllan. Vaserna är från Alsterfors och mannen bakom dem är PO Ström.

Har nu fått reda på i kommentarerna att det inte är PO Ström som gjort dessa som säljaren sa. Är det någon som vet vasernas ursprung?

4 kommentarer:

  1. Ledsen över att behöva vara den som säger att, det inte är Po Ström som designat dom.

    Mvh. Caj Ström

    SvaraRadera
  2. Denna typ av glas är det jättesvårt att säga något om. I stort sett alla glasbruk gjorde liknande föremål på den tiden, och det finns även nytillverkade från Asien som är i samma stil. Men som Caj säger så är det tyvärr inte PO:s design på dessa. Kanske Ryds glasbruk - det liknar det mest.

    SvaraRadera
  3. Efter att ha sett en del sånt glas på sistone så skulle jag säga att de kommer från Lindshammars glasbruk.

    SvaraRadera
  4. Efter att ha sett en del sånt glas på sistone så skulle jag säga att de kommer från Lindshammars glasbruk.

    SvaraRadera