lördag 17 november 2012

Mumin flyttar in!

 

Nu blir det trångt här i tvårummaren när hela Muminfamiljen flyttar in till mig; mamma och pappa Mumin och lilla Mumintrollet bor sedan några dagar här hos mig!

Muminfigurerna är från Arabia och jag har sett dem både på bloggar och tradera men inte tänkt att jag skulle skaffa dem. Även om jag alltid har gillat de härliga figurer som finns i Tove Janssons fina Mumindal. Men så hittade jag hela familjen på nätauktion på en auktionsfirma här i stan och kunde bara inte låta bli att lägga ett bud.

Och så är de på plats här i lägenheten. Just nu bor de i vitrinskåpet i vardagsrummet tillsammans med mina muminmuggar så det känns som jag har hela Mumindalen i mitt skåp! Och jag tror nog vi ska trivas tillsammans även om det blir lite trångt!

5 kommentarer:

  1. Finns det hjärterum så finns det stjärterum...fina muminfigurer!

    SvaraRadera
  2. De är jättesöta! Och även om de inte är något jag tänkt samla på så skulle jag inte heller kunna låt bli till rätt pris. :)

    SvaraRadera
  3. Oerhört fina! Hade också velat ha dem...och en Lilla My såklart :) Lilla My är utan tvekan bäst :)

    SvaraRadera
  4. Den orange vasen är en Begdala vas. Mvh

    SvaraRadera