söndag 21 augusti 2011

Nytt i orange

Idag har jag varit på favoritretrobutiken i stan. Där hittar jag alltid något som jag vill ha. Har inte varit där på hela sommaren så det fanns en massa nya fina saker. Tyvärr hade jag inte kameran med mig (lite orutinerat av en retrobloggare kan man tycka). Ett inköp blev det - den här fina glasvasen i orange tillverkad av Elme Glasbruk. Jag kände inte till Elme Glasbruk men man kan ju alltid lita på att det finns information på någon annan retroblogg. Här har Leta Retro skrivit om Elme

Vasen passar så himla bra till min röda vas. Men nu funderar jag på om jag inte ska bryta av med en vas i en helt annan färg, kanske grönt. Vad tror ni?

5 kommentarer:

  1. Snygga! Jag skulle satsa på gult...

    SvaraRadera
  2. Jag har många Elmevaser men denna har jag inte sett förut, så vacker. Jag har grupper på ca 8-10 st bara orange. Annars är det snyggt att bryta av med alla dess gärger.

    SvaraRadera
  3. Köp flera! En av varje färg. Med olika höjder blir det säkert supernajs. Jag älskar sådana här färgstarka vaser.

    SvaraRadera
  4. Jag har inte heller sett just denna tidigare så det var kul! Den andra till höger tror jag kommer från Bergdala glasbruk, har sett den i en massa olika färger, men aldrig i denna som ju är typisk för Bergdala och Elme!

    Jag tycker också du ska satsa på gult och kanske rött, det blir en härlig kombination!

    SvaraRadera
  5. Gult, rött och orange funkar alltid, så härligt pigga färger. Vill du bryta av med något grönt tycker jag att du ska satsa på limegrönt, håll samlingen till citrusfärgerna.

    SvaraRadera