onsdag 17 augusti 2011

Fina tallrikar, del 2

Jag lovade bilder på fler tallrikar. De här djupa tallrikarna hittade jag i en loppisaffär i Gamleby. Tallrikarna heter Arkad och är från Rörstrand. De ska vara tillverkade på 60-talet. Jag fick fem stycken för 200 kronor.

Och så har jag dragit med min far i loppisträsket. Han var med i Gamleby och hittade tre fina glas från Kosta av Vicke Lindstrand. De var jättesnygga och härligt tunga. Han hade några liknande hemma som han och mor hade inhandlat på 60-talet. De var inte exakt lika men passar rätt bra ihop i alla fall. Han hade visst både små glas, iskhink och kanna hemma. Kände genast att nästa gång jag är på besök måste jag nog ta mig en liten titt i hans skåp och se vad som mer gömmer sig där...

1 kommentar:

  1. Arkad var en riktigt snygg dekor! Och glasen gick inte av för hackor de heller. :)

    SvaraRadera