torsdag 12 januari 2012

Årets sista fynd




Precis innan jul inhandlade jag den här fina kaffeburken av Marianne Westman från Rörstrand. Att jag gillar burkar är väl ingen hemlighet. Det börjar bli fullt på min stringhylla i köket men jag kan ändå inte låta bli att köpa när jag hittar en fin en.


Jag har även utökat min kaffekoppsamling med den här Hyacint-koppen av Arthur Percy från Gefle. Den känns riktigt julig med hyacinterna men det går bra att dricka kaffe i den i januari också!

Och så hittade jag två djupa tallrikar och en tallrik Bimbo från Rörstrand. Jag har en kaffekopp sedan tidigare i det här härliga mönstret. Nu är jag på jakt efter fler tallrikar.

9 kommentarer:

  1. Mycket fint, jag gillar särskillt burken och koppen. Min gamla svärmor hade en hyacint tekopp och den var ljuvlig att dricka kaffe ur. En fröjd för både ögat och gommen :-)

    SvaraRadera
  2. Burken av MW är så snygg. Det andra också.

    SvaraRadera
  3. Det var inget dåligt sätt att säga hejdå till 2011 :)

    SvaraRadera
  4. Vilka fynd, och kaffeburken!!!!
    /Kristina

    SvaraRadera
  5. Verkligen fina fynd, allihop! Den där serien burkar är så snygg, skulle helt klart hellre ha de här stora än de jag har nu i serien Kulinar.
    Och Bimbo är en favorit hos mig med så jag förstår att du vill ha mer av den. :)

    SvaraRadera
  6. alla dessa underbara retrobloggar! Såå mycket vackert som jag aldrig sett och man får se hos er. Hyacintkoppen- oj så fin!! Vill ha, vill ha!
    Kerstin

    SvaraRadera
  7. Du har virkelig mange fine ting!

    SvaraRadera
  8. Hej ! Kaffeburken fick min mamma som julklapp någon gång på 1960-talet. Kostade då 16,50, som var hiskeligt dyrt.Nu står den hemma hos mig, lika snygg nu som då.Trevlig blogg du har tittar in lite då och då.

    SvaraRadera