söndag 1 april 2012

Fat från grannlandet Finland

Jag har nog inte visat mina små fat i serien Emilia av Raija Uosikkinen, Arabia. Jag har sett flera olika delar av den här serien på Tradera, till exempel tekoppar, stora fat och vaser. Priserna brukar dra iväg så jag nöjer mig med de här två små faten. De är så detaljrika och är det så roligt att se exteriörer från Helsingfors.

Här får herrn sällskap av två finklädda damer på uteserveringen. Och på det andra fatet får vi träffa torgmadame som säljer vacka vårblommor till Helsingforsborna.

3 kommentarer:

  1. Riktigt vackra. Den här typen av illustrationer älskar jag! :)

    SvaraRadera
  2. Fantastiskt fina fat! Jag gillar verkligen motiven, har också sett ett par på Tradera men konstaterat att de är alldeles för dyra... Får hoppas att jag springer på något liknande på en loppis inom kort!

    SvaraRadera