torsdag 3 maj 2012

Oväntade loppisfynd

I helgen var jag i stugan på Ostkusten. På vägen dit bestämde jag mig för att ta en paus i Gamleby. Det finns en riktigt bra retrobutik där men den brukar inte ha öppet på fredagar. Jag tänkte att jag i alla fall kunde ägna mig åt lite fönstershopping. Men jag hade tur, det var marknad i Gamleby och då hade även retrobutiken öppet. Hittade mycket fint men bestämde mig till slut för en tjusig vas i grönt från Upsala Ekeby.  Den har några mindre glasyrmissar men det bryr jag mig inte om. Vem som har gjort den vet jag tyvärr inte. Kan bara utläsa Ekeby i botten, hittar ingen annan signatur. Är det någon som vet något mer om vasen?

Sedan blev det också en burk i serien Swing från Gefle. Den gjordes visst på 40-talet. Jag lever efter principen att burkar kan man aldrig få för många av. Och vem kan motstå den här med det läckra mönstret i svart och gult? Inte jag i alla fall!
När jag kom fram till stugan väntade ytterligare överraskningar. Min pappa hade varit och loppat och hittat lite fynd åt mig också. De fynden visar jag nästa gång.

2 kommentarer:

  1. Nydelige ting du fant. Jeg har vært på loppis i dag. Det er gøy !!
    Klem, Drude

    SvaraRadera
  2. Swing-burken är ju helt underbar. Har aldrig sett den delen i Swing tidigare. Grattis till fyndet!

    SvaraRadera