söndag 3 mars 2013

Söndagsfynd

Idag var det loppis igen i Folkets park. Jag tänkte att jag skulle vara där i tid och möttes av lång ringlande kö. Loppis är poppis här i stan!
Mycket barnkläder och leksaker som vanligt men några fynd hittade jag allt. Det fina turkosa fatet av Mari Simmulson. Jag har sett många olika vaser och fat i den här serien men aldrig slått till. Men fyrtio kronor tyckte jag var ett bra pris. Så nu kanske jag måste börja leta efter fler delar i serien.

Och så hittade jag en liten smörburk av Marianne Westman. Lock saknades men den kostade också fyrtio kronor så den fick följa med hem.
Det turkosa fatet får stå tillsammans med mina Babushkadockor som jag köpte i Sankt Petersburg. De matchar varandra så snyggt.

1 kommentar:

  1. Har också ett sånt turkost fat :) Tror jag köpte det på Hjärta till hjärta för några år sen.

    SvaraRadera