torsdag 18 juli 2013

Fint från Upsala Ekeby

Igår tog jag en sväng förbi Nostalgiladan. En hel lada fylld med fina saker som ligger i Melby mellan Norrköping och Linköping. Inte långt från E4, så gör ett stopp om du är ute och åker i trakterna. I sommar har de också en liten men jättefin Upsala Ekeby-utställning. Helt underbart för en Upsala Ekeby-fantast som jag. Det finns flera saker i serien Negro av Ingrid Atterberg. Mari Simmulson är också med, som till exempel en liten Beata-samling.
Den högra vasen är också ett Mari Simmulson-alster. Här tillsammans med en vas av Vicke Lindstrand (till höger) och Hjördis Oldfors (längst bak).

Hjördis Oldfors har också gjort den här vasen Labyrint. Serien gjordes endast under 1959-60.
Den här vasen tycker jag är urläcker. Tyvärr är bilden inte så bra, att fotografera keramik genom glas är svårt. Inte vet jag vem som har gjort den heller.
 
 Jag tror de här vaserna var signerade Mari Simmulson men helt säker är jag inte.
Naturligtvis blev det några inköp också, inget från Upsala Ekeby dock, men de fynden visar jag i nästa inlägg.
 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar