torsdag 4 juli 2013

Livet på landet

I två veckors tid har jag varit hus- och kattvakt ute på den östgötska slätten. Huset ligger precis vid en sjö med egen brygga så det har blivit många dopp. Något retrohem är det inte men jag hittade några fina gamla saker, som Spisa Ribb-kopparna av Stig Lindberg från Gustavsberg.

Maja heter den här kannan och är från Rörstrand. Har aldrig sett något i den serien förut och jag vet inte hur gammal den är. Men jag tycker mönstret är riktigt läckert.


Och är det inte en gul Bumling som hänger ovanför köksbordet? Den skulle jag vilja ta hem!


Nästgårds ligger en mysig liten loppis. Det blev inga fynd den här gången men ibland räcker det med att titta.

Till sist måste jag bjuda på den tjusiga utsikten som jag har njutit av varje dag nu i två veckor. I morgon är det dags att packa väskorna och åka tillbaka till stan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar